mnoge zanima
Veštačku inteligenciju uvode kao pomoć deci sa poteškoćama, ali postoje i rizici: Škole bi morale da preduzmu jedno
Škole pokušavaju da uravnoteže prednosti tehnologije sa rizikom da će učiniti previše i poremetiti navike studenata
Veštačka inteligencija (AI) može pomoći deci sa oštećenjem vida, govora, jezika i sluha u učenju, ali škole se svuda bore oko toga kako i gde da upotrebe veštačku inteligenciju.
Nova pravila ministarstva pravde SAD će zahtevati od škola i drugih državnih organa da aplikacije i onlajn sadržaj učine dostupnim osobama sa invaliditetom, što je ujedno i prioritet za ministarstvo obrazovanja SAD, koje je poručilo školama da moraju da razmotre da li su učenicima potrebni alati kao što su pretvaranje teksta u govor i alternativni uređaji za komunikaciju.
Učenici mogu da koriste veštačku inteligenciju da sažmu zbrkane misli u skicu, sumiraju komplikovane odlomke ili čak prevedu Šekspira na engleski. A kompjuterski generisani glasovi koji mogu da čitaju odlomke za učenike sa oštećenim vidom i disleksijom postaju manje robotski i prirodniji.
Škole pokušavaju da uravnoteže prednosti tehnologije sa rizikom da će učiniti previše i poremetiti navike studenata. Plan specijalnog obrazovanja postavlja razvoj čitanja kao cilj i učenik treba da unapredi tu veštinu.
Drugi rizik je da će AI pratiti studente i pošto je tako dobar u identifikaciji obrazaca, AI bi možda mogao da otkrije da učenik ima invaliditet. Kada bi to otkrila veštačka inteligencija, a ne učenik ili njihova porodica, moglo bi da stvori etičke dileme, rekao je Luis Perez, voditelj invalidnosti i digitalne inkluzije u Centru za pristupačnu tehnologiju.
Škole koriste tehnologiju kako bi pomogle učenicima koji se akademski muče, čak i ako se ne kvalifikuju za usluge specijalnog obrazovanja. U Ajovi, novi zakon zahteva od učenika za koje se smatra da nisu vešti oko četvrtine njih da dobiju individualizovani plan čitanja.
Kao deo tog napora, državno odeljenje za obrazovanje potrošilo je tri miliona dolara na personalizovani program podučavanja vođen veštačkom inteligencijom. Kada se učenici bore, interveniše digitalni avatar. Nacionalna naučna fondacija SAD finansira istraživanje i razvoj veštačke inteligencije. Jedna firma razvija alate za pomoć deci sa govornim i jezičkim poteškoćama.
Pod nazivom Nacionalni AI institut za izuzetno obrazovanje, ima sedište na Univerzitetu u Bafalu, koji je uradio pionirski rad na prepoznavanju rukopisa koji je pomogao američkoj poštanskoj službi da uštedi stotine miliona dolara automatizacijom obrade.
Bonus video:
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!